Vårt arbete för den klassiska paradgatan sammanfattar innehållet på den idag. Och visar vägen till den framtida visionen för platsen.
Avenyföreningen grundades 1957 och har cirka 250 fastighetsägare, restauratörer, handlare, teatrar, museer och hotell som medlemmar. Syftet är dels att utveckla den fysiska platsen, och dels att ge varumärket Avenyn en tydlig röst. Vårt uppdrag var att ge varumärket en modern identitet som linjerar med den framtida visionen för området.
Avenyn är kontrasternas gata och rymmer allt från exklusiv shopping och finkultur till snabbmat. Därför måste varumärket sammanfatta och samverka med en bred flora av varumärken utan att försvinna bland dem. För att lösa uppgiften tog vi fram en avskalad, elegant visuell identitet som balanserar mellan det tidlösa och det moderna.
I logotypen finns den stiliserade paradgatan centralt, omgärdad av typografi som valts för att skapa ett särskiljande intryck utan att stjäla rampljuset när den ramar in andra budskap och varumärken. Svart, silver och en västkustblå nyans ger varumärket ger varumärket spelrum att anpassas till alla kanaler och sammanhang. Oavsett om det syns på egen hand eller tillsammans med hundratals andra aktörer.